Mechanika pojazdowa

Serwis samochodów osobowych i dostawczych.

UMÓW WIZYTĘ W SERWISIE

Mechanika pojazdowa

Oferujemy naprawę wszystkich podzespołów silnika, a także - jeżeli występuje taka konieczność - przeprowadzenie generalnego remontu silnika. Zapewniamy rzetelną weryfikację wszystkich podzespołów przy pomocy specjalistycznej aparatury diagnostycznej.

Należy pamiętać, że jeżeli zauważymy jakiekolwiek objawy sugerujące uszkodzenie silnika – pojawienie się kontrolek, utrata mocy, nadmierne dymienie - należy niezwłocznie udać się do serwisu w celu przeprowadzenia dokładnej weryfikacji wszystkich kluczowych podzespołów jednostki.

Zwlekanie z wizytą w serwisie może dużo kosztować - niewłaściwa praca podzespołów silnika negatywnie wpływa na funkcjonowanie innych podzespołów, co może doprowadzić do ich uszkodzenia, a nawet do całkowitego uszkodzenia silnika.

Najczęstszą przyczyną występowania awarii silnika jest niewłaściwa eksploatacja. Należy pamiętać, że „lepiej zapobiegać niż leczyć”. Właściwa eksploatacja pojazdu - dokonywanie regularnych przeglądów silnika, uzupełnianie płynów, wymiana oleju - w znacznym stopniu zapobiega występowaniu przedwczesnym awariom.

Oferujemy wymianę wadliwych silników i montaż sprawnej jednostki. Zapewniamy pomoc i doradztwo w znalezieniu używanego silnika.

Jeżeli stopień uszkodzenia silnika wyklucza jego naprawę lub naprawa jest nieopłacalna, wówczas najlepszym rozwiązaniem jest wymiana silnika.

Oferujemy kompleksowe naprawy układu hamulcowego w samochodach osobowych i dostawczych wszystkich marek.

Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych układów każdego samochodu, odpowiadający za bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Oferujemy pełną weryfikację stanu hamulców, sprawdzenie poprawności działania układu, a także - w razie konieczności - naprawę wszystkich elementów układu.

Zakres usług:

  • Diagnostyka układu hamulcowego
  • Weryfikacja stanu hamulców (pomiar grubości klocków, tarcz)
  • Weryfikacja stanu przewodów hamulcowych
  • Wymiana klocków i tarcz hamulcowych
  • Wymiany bębnów i szczęk hamulcowych
  • Odpowietrzenie układu hamulcowego
  • Naprawa układu ABS
  • Wymiany zacisków, cylinderków, pomp, korektorów itp.
  • Wymiana przewodów hamulcowych sztywnych i giętkich
  • Wymiany płynu w układzie hamulcowym

Oferujemy kompleksowe naprawy układu kierowniczego w samochodach osobowych i dostawczych wszystkich marek.

Układ kierowniczy - podobnie jak układ hamulcowy - to jeden z najważniejszych układów znajdujących się w samochodzie, odpowiadający bezpośrednio za bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Sprawny układ kierowniczy zapewnia komfort podróżowania, ale nawet najmniejsza niesprawność układu kierowniczego znacznie pogarsza prowadzenie pojazdu i wpływa negatywnie na nasze bezpieczeństwo podczas podróży.

Zakres usług:

  • Diagnostyka układu kierowniczego
  • Wymiany końcówek drążka kierowniczego
  • Wymiana drążków kierowniczych
  • Wymiana przekładni kierowniczej
  • Naprawa przekładni kierowniczej
  • Regeneracja przekładni kierowniczej
  • Regeneracja pomp wspomagania układu kierowniczego
  • Wymiana przewodów układu wspomagania

Jeżeli zauważymy jakiekolwiek pogorszenie w prowadzeniu samochodu (drgania, „znoszenie” samochodu, stuki podczas kręcenia kierownicą itp.) należy niezwłocznie zgłosić do serwisu celem przeprowadzenia weryfikacji układu oraz wymiany tych elementów, które uległy awarii.

Zwlekanie z wizytą w serwisie może spowodować uszkodzenie pozostałych elementów układu kierowniczego. Szybkie usunięcie awarii pozwoli uniknąć większych kosztów napraw w przyszłości. Drobne uszkodzenia układu przyspieszają ponadto zużycie opon, co stanowi dodatkowy koszt eksploatacyjny.

Stan układu kierowniczego – podobnie jak układu hamulcowego - powinien być weryfikowany podczas każdego przeglądu.

Oferujemy kompleksowe naprawy zawieszenia w samochodach osobowych i dostawczych wszystkich marek.

Zapewniamy precyzyjne ustawienie geometrii i zbieżności kół za pomocą renomowanej klasy urządzenia HUNTER PA100, zapewniając niezawodność i stabilność pomiarów. HUNTER PA 100 wyposażony jest w oprogramowanie ProAlign pracujące na bazie systemu operacyjnego Linux, gwarantujące przewagę techniczną linii HUNTER nad konkurencyjnymi rozwiązaniami.

Zakres usług:

  • Diagnostyka zawieszenia
  • Ustawienie geometrii i zbieżności kół / Hunter – do geometrii kół. Zapewnia super precyzję PA100.
  • Wymiana wahaczy
  • Wymiana sworzni
  • Wymiana tulei
  • Wymiana amortyzatorów
  • Wymiana łożysk kolumny McPhersona
  • Wymiana resorów
  • Wymiana sprężyn
  • Wymiana poduszek i łączników stabilizatora
  • Wymiana łożysk kół i piast

Zawieszenie samochodu, podobnie jak układ kierowniczy oraz układ hamulcowy, zapewnia bezpieczeństwo oraz komfortową jazdę podczas podróży. Upraszczając - zawieszenie odpowiada za prawidłowe prowadzenie kół samochodu. Zadaniem elementów zawieszenia jest tłumienie drgań przenoszonych z nawierzchni oraz zapewnienie odpowiedniej przyczepności kół do drogi.

W przypadku wykrycia jakichkolwiek nieprawidłowości należy niezwłocznie udać się do serwisu w celu przeglądu stanu zawieszenia.

Oferujemy wymianę rozrządu wraz z osprzętem.

Zakres usług:

  • Wymiana paska rozrządu
  • Wymiana rolek napinacza
  • Wymiana rolek prowadzących
  • Wymiana łańcucha rozrządu
  • Wymiana napinacza łańcucha
  • Wymiana szyn napinających
  • Wymiana szyn prowadzących
  • Wymiana pompy wody

Rozrząd pełni kluczową funkcję w silniku każdego samochodu. Zadaniem rozrządu jest połączenie wału korbowego i wału rozrządu, a także koordynacja pracy tłoków i systemu zaworów. W dużym uproszczeniu rozrząd umożliwia pracę silnika.

Zlekceważenie regularnej wymiany napędu rozrządu może doprowadzić do bardzo poważnych i bardzo kosztownych awarii z całkowitym zniszczeniem silnika włącznie.

Wymiana napędu rozrządu jest zależna od zaleceń producenta. Niektóre firmy zalecają wymianę paska rozrządu co 40 tys. kilometrów, inne po przejechaniu 100 tys. kilometrów. W celu precyzyjnego określenia częstotliwości wymiany napędu rozrządu warto poradzić się mechanika.

Wymiana rozrządu to podstawowa czynność, którą należy wykonać w przypadku zakupu używanego pojazdu, jeżeli nie mamy absolutnej pewności co do historii samochodu.

Podczas wymiany paska rozrządu warto wymienić także inne elementy rozrządu – ich wymiana wydłuży żywotność rozrządu.

Oferujemy wymianę kompletnego sprzęgła wraz z dwumasowym kołem zamachowym. Najczęstszym objawem zepsutego sprzęgła jest charakterystyczne „ślizganie się” sprzęgła lub problem ze zmianą biegów.

W przypadku awarii zalecana jest wymiana wszystkich elementów sprzęgła – tzw. sprzęgło kompletne (tarcza sprzęgła, łożysko wyciskowe, hydrauliczny wysprzęglik, docisk).

Zaleca się, aby razem z wymianą sprzęgła wymienić także dwumasowe koło zamachowe - w przypadku braku wymiany zużyte koło dwumasowe może uszkodzić nowe sprzęgło.

Sprzęgło jest elementem eksploatacyjnym pojazdu – jego żywotność szacuje się – w zależności od producenta – zwykle od 50 do 100 tys. kilometrów.

Oferujemy wymianę dwumasowego koła zamachowego wraz z kompletnym sprzęgłem.

Do najczęstszych objawów uszkodzeń dwumasowego koła należą:

  • szarpanie auta przy ruszaniu oraz podczas zmiany biegów
  • charakterystyczne stukanie podczas włączania i wyłączania zapłonu
  • drgania silnika na biegu jałowym
  • nierówna praca silnika
  • hałasy i stuki w okolicy skrzyni biegów

Żywotność tzw. dwumasy szacuje się na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Żywotność dwumasowego koła zamachowego jest w dużej mierze zależna od stylu jazdy – należy pamiętać, że dynamiczna i agresywna jazda skraca jego żywotność. Zaleca się, aby razem z wymianą dwumasowego koła wymienić także kompletne sprzęgło

Oferujemy wymianę koła pasowego wraz z osprzętem.
Charakterystycznymi objawami znacznego zużycia koła pasowego jest drganie silnika oraz stukanie w okolicach umieszczenia koła pasowego w silniku.
Nie należy lekceważyć tych objawów – w przypadku braku naprawy może dojść do awarii koła pasowego podczas jazdy samochodu, co wiąże się z utratą ładowania w samochodzie i unieruchomieniem pojazdu, a także może prowadzić do dużo bardziej poważnych awarii.

Oferujemy wymianę koła zamachowego wraz z kompletnym sprzęgłem.
Wymiana koła zamachowego jest skomplikowanym procesem, wymagającym demontażu skrzyni biegów i sprzęgła.
Zaleca się, aby razem z wymianą koła zamachowego wymienić także kompletne sprzęgło.

Oferujemy wymianę półosi napędowej oraz przegubu napędowego.
Zadaniem półosi napędowej jest przenoszenie napędu z mechanizmu różnicowego lub skrzyni biegów na koła napędzane. Półoś napędowa zbudowana jest z dwóch przegubów napędowych. Zadaniem przegubów jest przenoszenie napędu z półosi napędowych na koła.
Zaleca się aby regularnie dokonywać przeglądu stanu gumowych osłon przegubów, które są bardzo istotnym elementem układu napędowego. Uszkodzenie osłon może spowodować dostanie się wody, piachu oraz innych zanieczyszczeń, które mogą trwale uszkodzić przegub. Uszkodzenie przegubu uniemożliwia dalszą jazdę.
Nie zawsze jest możliwość wymiany osobno przegubów bez wymiany półosi. W takich przypadkach konieczna jest wymiana kompletnej półosi.

Oferujemy wymianę pompy wody w samochodach osobowych i dostawczych
Pompa wody pełni bardzo istotną rolę - odpowiada za obieg płynu chłodzącego w układzie chłodzenia. Pompa wody napędzana jest paskiem napędowym osprzętu lub paskiem rozrządu. Objawami uszkodzenia pompy może być wyciek płynu chłodzącego lub głośniejsza praca pompy. Najczęstszą przyczyną uszkodzenia pompy jest zbyt małą ilość płynu chłodzącego. W celu zapobiegnięcia uszkodzeniom pompy wody należy regularnie kontrolować poziom płynu chłodzącego.

Oferujemy wymianę chłodnicy silnika.
Najczęstszym objawem uszkodzonej chłodnicy jest wyciek płynu chłodniczego.
Chłodnica utrzymuje temperaturę silnika na odpowiednim poziomie. Uszkodzona chłodnica może spowodować całkowicie uszkodzenie silnika.
Najczęstszymi przyczynami uszkodzenia chłodnicy są: niewłaściwa eksploatacja, uszkodzenia mechaniczne, a także zabrudzenia

Oferujemy wymianę tłumika końcowego, tłumika środkowego oraz elementów układu wydechowego. Najczęstszą przyczyną wymiany tłumika jest skorodowanie, przegnicie lub wypalenie. Zadaniem tłumika jest tłumienie hałasu silnika oraz oczyszczanie spalin.

Oferujemy regenerację przekładni kierowniczych do samochodów osobowych, dostawczych i busów. Usługa obejmuje demontaż uszkodzonej przekładni i montaż przekładni po regeneracji. Na wszystkie regenerowane przekładnie udzielamy 12 miesięcznej gwarancji.

Przekładnia kierownicza odpowiada za prawidłowy skręt kół w samochodzie (przekładnia przenosi ruch kierownicy na ruch mechanizmu zwrotniczego, co powoduje skręt kół). Szacuje się, że przekładnie kierownicze powinny działać bez zarzutów przez ok. 100 000 km.

Przekładnia zużywa się systematycznie, ale bardzo powoli, dlatego bardzo ciężko jest zauważyć pogorszenie panowania nad pojazdem.

Najczęstszym objawem uszkodzenia przekładni jest wyciekający olej. Wyciek oleju jest oznaką rozszczelnienia zamkniętego układu przekładni i oznaką, że konieczna jest wizyta w serwisie.

Niepokojące mogą być także luzy na kierownicy lub charakterystyczne stukanie podczas kręcenia kierownicą, a także nierównomierne zużywanie się opon czy pogorszenie się prowadzenia pojazdu do całkowitej utraty wspomagania kierownicy włącznie.

Oferujemy regenerację pomp wspomagania do samochodów osobowych, dostawczych i busów. Usługa obejmuje demontaż uszkodzonej pompy i montaż pompy po regeneracji. Na wszystkie regenerowane pompy udzielamy 12 miesięcznej gwarancji.

Pompy wspomagania są jednym z ważniejszych części układu kierowniczego. Zmniejszają opór kół podczas skrętu, umożliwiając komfortowe prowadzenie samochodu, a także mają znaczny wpływ na bezpieczeństwo, umożliwiając kierowcy szybką reakcję.

Główne objawy uszkodzenia pompy:

  • wycieki oleju
  • nierównomierna praca kierownicy („zacinanie” się kierownicy)
  • słabe wspomaganie lub całkowity brak podczas skrętu kół
  • pojawienie się piany w zbiorniczku wspomagania
  • głośna praca pompy
  • stuki oraz inne odgłosy podczas skrętu kół
  • lżejsza praca kierownicy po zwiększeniu obrotów silnika

Jeżeli zauważymy symptomy, które mogą świadczyć o uszkodzonej pompie koniecznie należy udać się do serwisu celem sprawdzenia stanu pompy i w razie potrzeby poddanie jej regeneracji. Uszkodzona pompa może spowodować bowiem uszkodzenie innych elementów układu kierowniczego, np. przekładni kierowniczej, co narazi nas na dodatkowe koszty.